misli jedne mame

misli jedne mame
when YOU believe, the impossible becomes POSSIBLE

nedjelja, 13. rujna 2015.

Školske uniforme - da ili ne?

U zadnje vrijeme se dosta priča o školskim uniformama, da li su one potrebne, dobre ili ne.
Kakvo je vaše mišljenje o ovoj temi?

Koje su prednosti a koje mane školskih uniformi?
Na stranici Klinfo.hr sam naišla na popis ZA i PROTIV školskih uniformi. Kod večine navedenih razloga koje su za uniforme se slažem, ali kod onih razloga protiv odmah prva točka mi je upala u oči....pitam se kako i na koji način školska uniforma može umanjiti djetetovu individualnost?? Da li to znaći da dijete svoju individualnost može pokazati i dočarati drugima samo na osnovu odjeće? Mislim da to nije tako. U jednom tekstu i sama djeca su protiv uniformi baš iz tog razloga, što meni osobno stvarno nije jasno, jer toliko je drugih načina da se dijete istakne i pokaže svoju individualnost osim samom odjećom.

Slažem se sa činjenicom da su različitosti dobre, ali svako dijete i osoba općenito je na svoj način različita i drugačija, što ne? Ako u školi nose identične uniforme to ne znaći da su oni isti, različitost osoba ovisi o mnogim drugim aspektima osim u odijevanju. A ako uzmemo i za primjer da današnja djeca u odjevanju kopiraju svoje junake, tj javne ličnosti, nije li to isto što i nositi uniformu, samo što, ako relano gledamo, nositi uniformu puno je bolje nego da se 90% djece oblači kao neka poznata pop pjevačica.
Ja odkad znam za sebe postoje neka pravila kod odijevanja za školu, dok sam išla u školu znam da nisam smjela dolaziti u prozirnom, prekratkom i sličnim stvarima... sjećam se jednom kad sam kao klinka obukla dugu haljinu, rezanu ispod prsa, gornji dio je bio bijel i malo proziran, ništa strašno, ali dovoljno da me profesorica pozove na stranu i pita me da li mi je kuća daleko da se odem presvući... Znaći, nekakav kodeks odijevanja postojao je od davnih dana školstva, samo, realno, rijetki su se toga pridržavali.

U današnje vrijeme, financijski status jako je bitan u društvu, odmalena se uči i gleda o tome kako će neko ko ima markice na sebi biti bolje prihvaćen u društvu, ako netko ima svijetleće tenisice, te iste mora imati i vaše dijete, ako netko nosi benetton ili nike ili neku drugu marku na sebi, ostalima je ispod časti nositi odjeću sa placa.... Na žalost to je tako i ko god kaže da nije istina vara se. Promatram klince danas i roditelje i sve ostale i jedini zaključak koji mogu donijeti jest činjenica da markirana odjeća i puno nove odjeće donosi bitan status u društvu, što nikako nije u redu. Zašto nije u redu? Zato jer nemaju svi roditelji iste mogućnosti. Ne može svaki roditelj otići u shoping s djetetom i nakupovati par komada odjeće od kojih svaki dio ima paprene cijene.

A što djeca rade? Na osnovu današnjeg modernog vremena, većina klinaca sudi o nekome na prvi pogled po odjeći, to je činjenica... Po meni, uvođenje uniformi u škole nebi nikako umanjilo individualnost svakog djeteta posebno, već mislim da bi bilo upravo suprotno, dala bi se mogućnost da u nekim aspektima sva djeca imaju jednakost, da se svakom djetetu pruži prilika da pokaže svoju pravu osobnost umjesto da ostala djeca sude o njima na osnovu onoga što nosi. Pogotovo bi to bilo korisno kod najmlađe dobi, dok djeca još uće koje su bitne stvari u životu.

Realno gledajući, danas nas na sve strane bombardiraju novom odjećom, raznim markama i sličnim stvarima. Gledamo na tv-u, čitamo u novinama, gledamo po internetu, i naša djeca odrastaju na taj način. Jel vam poznata ona izreka: 'odijelo ne čini čovjeka'?? Pa sukladno toj izreci s kojom se ja osobno apsolutno slažem, a vjerujem i večina vas, dolazim do zaključka da uniforme NE umanjuju individulnost osobe, jer imati uniformu ne čini nas osobom kakva jesmo, kao niti nošenje marki i skupe odjeće, ali, s druge strane, kako rekoh, nositi uniforme u školu mislim da bi bilo super jer bilo bi puno manje odvajanja pojedinaca, manje izrugivanja, manje, odmah u startu, odbačene djece. I osim toga, djecu bi učili da na druge načine mogu iskazati svoju individualnost i svoju osobnost, naučili bi da osim odjeće koju nose, svoj karakter mogu pokazati na toliko različitih način,a a da se ne odvajaju na onaj loši način.

To je moje mišljenje o tome i iskreno, sljedeće godine, kad moje dijete krene u školu, nadam se da će školsk uniforme pronaći svoje mjesto u školstvu, ako ne već sljedeće godine onda bar čim prije.

1 komentar:

  1. evo tu u Italiji svi nose kute..u vrticu nisu bitne boje moze bilo koja,u skolama jesu svi imaju kute i bez toga ne mogu uci na nastavu..i meni je to sasvim u redu

    OdgovoriIzbriši